PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA – TELEFONICZNY KONTAKT Z KLIENTEM
Adresaci:
Szkolenie adresowane jest do osób, które na co dzień zajmują się obsługą klienta przez telefon i chcą poprawić swoją efektywność w kontakcie z trudnym klientem. Szkolenie polecane jest szczególnie tym osobom, które bardzo emocjonalnie reagują w sytuacjach konfliktowych, tracą przy tym pewność siebie, nie wiedzą jak poradzić sobie z trudnym Klientem.
Cel szkolenia:
- Przygotowanie uczestników do telefonicznej obsługi Klienta
- Przećwiczenie umiejętności sprzyjających efektywnej komunikacji przez telefon
- Budowanie długotrwałych relacji z Klientem
- Indywidualne podejście do każdego Klienta
- Przygotowanie uczestników do radzenia sobie z trudnymi klientami.
- Utrzymanie wysokiej jakości obsługi Klienta
- Zwiększenie zaangażowania w wykonywaną pracę
Korzyści dla firmy:
- Indywidualne podejście do Klientów
- Profesjonalna obsługa
- Wzrost satysfakcji Klientów
- Mniejsza liczba reklamacji
Korzyści dla uczestnika:
- Rozwinięcie umiejętności zadawania kluczowych pytań
- Rozwój umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji
- Unikanie trudnych sytuacji podczas rozmów z Klientami
- Eliminowanie sytuacji stresowych związanych z pracą
- Usystematyzowanie warsztatu pracy w telefonicznej obsłudze Klienta
- Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy
PROGRAM SZKOLENIA
1. Rola jakości obsługi Klienta:
- Czym jest doskonała obsługa klienta? Dlaczego jest taka ważna?
- Co decyduje o jakości obsługi telefonicznej klienta?
- Budowanie pierwszego wrażenia
- Obecne problemy wynikające z kontaktów z Klientem
- Typowe błędy w komunikacji z klientem
- Nastawienie do obsługi klienta – znaczenie osobistego zaangażowania
- Jak sprawić, aby klient poczuł się wysłuchany i zrozumiały
- Korzyści dla pracownika i Firmy z efektywnej obsługi Klienta
2. Typy Klientów
- Jak rozmawiać z poszczególnymi typami Klientów?
- Sposób dopasowania do różnych typów klientów
3. Poprawność językowa
- Łatwość wypowiedzi
- Mówienie językiem korzyści
- Wyrażenia specjalistyczne
4. Pozyskiwanie informacji od Klienta
- Identyfikowanie konkretnych potrzeb rozmówcy
- Umiejętność profesjonalnego zadawania pytań
- Wykorzystanie otrzymanych informacji
- Kontrola rozmowy z Klientem
- Umiejętność słuchania i potwierdzanie słuchania
- Ustalenie niezbędnych informacji
- Precyzyjne formułowanie komunikatów
- Pokonywanie oporu i niechęci rozmówcy
5. Jak sobie radzić z „Trudnymi Klientami”?
- Skąd biorą się trudni rozmówcy – kim jest trudny Klient?
- Zachowania prowokujące postawę „trudny klient”
- Reagowanie za zastrzeżenia klientów
- Skąd się bierze agresywna postawa rozmówcy?
- Zdenerwowanie i emocje rozmówcy
- Krytyka ze strony rozmówcy
- Sposoby przekazywania trudnych i niepomyślnych dla klienta informacji
6. Kontrola emocji w rozmowach
- Kontrola negatywnych emocji
- Wygaszanie emocji Klienta
- Profesjonalne reagowanie na atak i krytykę
- Łagodzenie konfliktów poprzez dystans emocjonalny
- Metody wpływania na samopoczucie rozmówcy
- Jak zachować spokój i panować nad emocjami – techniki odreagowywania i minimalizowania stresu w pracy
7. Przekonywanie i informowanie Klienta
- Podsumowanie i przekazanie rozwiązań
- Wspólne ustalenia z rozmówcą, akceptacja rozwiązań
8. Umiejętność asertywnego komunikowania się
- Rodzaje postaw emocjonalnych
- Zalety zachowań asertywnych w kontaktach z Klientem
9. Podsumowanie i zakończenie rozmowy
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Uczestnicy podczas szkolenia mają będą mieli okazje przećwiczyć różne sytuacje, które mogą się zdarzyć podczas pracy z Klientem.
Szczególny nacisk nakładany aktywny udział uczestników w ćwiczeniach, co pozwala na zwiększenie efektywności szkolenia i skupienie się na praktycznym zastosowaniu teorii w oparciu o konkretne przykłady. Przeprowadzamy ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia w grupach, odgrywanie ról, dyskusja.
SKUTECZNE TECHNIKI SPRZEDAŻY
Adresaci:
Szkolenie skierowane jest do osób, którym zależy na doskonaleniu umiejętności sprzedażowych, budowaniu trwałych relacji z istniejącymi klientami, którzy stają się ambasadorami Firmy oraz zdobywaniu nowych partnerów biznesowych.
Cel szkolenia:
- Rozwijanie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych
- Poznanie mechanizmów podejmowania decyzji zakupowych
- Zdobycie praktycznej wiedzy, jak sprzedawać więcej
- Jak pokonać lęk przed wykonaniem telefonu
- Zdobycie wiedzy na temat technik sprzedaży
- Odkrycie prawdziwych potrzeb klienta
- Poznanie technik posługiwania się językiem korzyści indywidualnych
Korzyści dla firmy:
- Wzrost sprzedaży
- Wzrost satysfakcji Klientów z obsługi
- Długofalowe relacje z Klientami
- Wzrost kompetencji sprzedażowych handlowców
- Zmniejszenie rotacji pracowników w zespole
Korzyści dla uczestnika:
- Rozwinięcie umiejętności zadawania kluczowych pytań
- Rozwój umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji
- Unikanie trudnych sytuacji podczas rozmów z Klientami
- Eliminowanie sytuacji stresowych związanych z pracą
- Usystematyzowanie warsztatu pracy w telefonicznej obsłudze Klienta
- Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy
Program szkolenia:
1. Komunikacja jako fundament do tworzenia relacji.
- Jak pokonać lęk przed wykonaniem telefonu
- Typologia klienta – czyli jak rozmawiać z poszczególnymi typami klienta.
- Metody rozpoczęcia rozmowy handlowej z klientem
- Praktyczne metody budowania zaufania u klienta.
- Etapy i sposoby kontrolowania rozmowy handlowej,
- Sposób prowadzenia rozmowy handlowej — Jak budować więź z Klientem?
- Aktywne słuchanie
- Odczytywanie prawdziwych potrzeb klienta.
2. Zainteresowanie Klienta produktem
- sprecyzowanie celów sprzedaży,
- sprzedaż skoncentrowana na kliencie i na produkcie,
- sprzedaż za pomocą języka cecha-zaleta-korzyść,
- umiejętne zaprezentowanie siebie i produktu kluczem do zamknięcia sprzedaży,
- zwroty, których należy unikać w procesie sprzedaży,
- wywoływanie emocji u klienta,
- Techniki ułatwiające wzrost sprzedaży – techniki perswazji
3. Skuteczne techniki finalizowania transakcji
- Jak aktywnie zamykać sprzedaż?
- Nie przegap tego subtelnego sygnału gotowości do podpisania umowy!
4. Radzenie sobie z obiekcjami klientów
- Zastrzeżenia Klienta zamieniaj w jego zamierzenia!
- Poznaj najgłupsze pytanie sprzedawców i zostaw je konkurencji!
- Jak zamienić NIE w TAK?
- obiekcje klienta i właściwe reakcje na zastrzeżenia:
- obiekcje rzeczywiste i pozorne – metody diagnozy,
- rodzaje zagrywek klientów (straszenie konkurencją, presja czasu, fałszywe informacje),
- indywidualne doświadczenia w pracy z trudnymi sytuacjami z klientem
- źródła niepożądanych zachowań klienta i sposoby radzenia sobie z nimi,
- techniki argumentacji i radzenia sobie z obiekcjami klienta:
- Uniwersalne metody radzenia sobie z zastrzeżeniami klientów na kilkanaście sposobów
5. Negocjacje w procesie sprzedaży usług
- najlepszy czas i okoliczności do podejmowania negocjacji,
- skuteczne techniki stosowane podczas negocjacji
6. Prawdy i mity działania handlowca ( mit ceny, nieograniczonych możliwości wyboru)
7. Wywieranie wpływu w sprzedaży
8. Budowanie długofalowych dobrych relacji z klientem
9. Likwidowanie przekonań i ograniczeń, które przeszkadzają stać się osobą bardziej skuteczną.
10.Pobudzenie posiadanej elastyczności i kreatywności w kontaktach zawodowych.
Metody pracy:
Szkolenie przeprowadzane jest w formie warsztatu. Rozmowy symulacyjne, ćwiczenia grupowe stanowią 80% zajęć.
SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA
Adresaci:
Szkolenie skierowane jest do osób, które na co dzień zajmują się sprzedażą i pozyskiwaniem klientów. Szczególnie polecane dla osób, którym zależy na doskonaleniu umiejętności sprzedażowych, zwiększeniu sprzedaży, jak również budowaniu trwałych relacji z klientami.
Cel szkolenia :
- Rozwijanie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów handlowych
- Poznanie mechanizmów podejmowania decyzji o zakupie
- Zdobycie praktycznej wiedzy, jak zwiększyć sprzedaż
- Nabycie umiejętności, jak zbierać informacje o Kliencie, by maksymalizować efektywność sprzedaży bezpośredniej
- Poznanie skutecznych technik sprzedaży
- Stworzenie i rozwijanie skutecznej argumentacji sprzedażowej
- Rozwijanie umiejętności właściwej reakcji na pojawiające się obiekcje klienta
- Poznanie pozytywnych metod zakończenia spotkania z klientem
Program szkolenia:
1. Plan Działania
- Analiza przedsiębiorstwa
- Analiza rynku
- Ustalanie właściwych celów sprzedażowych
2. Najczęściej popełniane błędy w sprzedaży bezpośredniej:
- Lęk i brak przygotowania
- Rutyna sprzedażowa
3. Psychologia klienta
- Typy klientów – style zachowań klientów
- Potrzeby Klienta
- Jaki wpływ na decyzje Klienta ma sprzedawca?
4. Techniki skutecznej komunikacji
- Aktywne słuchanie
- Umiejętność zadawania trafnych pytań
- Kluczowe pytania, do których należy się przygotować
5. Model prezentacji opartej na potrzebach
- jakie argumenty najsilniej trafiają do Klienta
6. Struktura rozmowy sprzedażowej
- Aktywne słuchanie, czyli jak zdobywać kluczowe informacje i okazywać zainteresowanie klientem, jego potrzebami i sytuacją (parafraza, odzwierciedlanie)
- Umiejętność odkrywania potrzeb i oczekiwań klienta
- Zasady zadawania właściwych pytań handlowych czego nie może zabraknąć w rozmowie sprzedażowej
- Pytania diagnozujące potrzeby klienta
7. Rozmowa językiem korzyści indywidualnych
- Sygnały kupna i ponowne zamknięcie sprzedaży
8. Finalizacja, czyli kiedy przechodzić do finalizacji i jak zamykać sprzedaż?
- Stały kontakt po sprzedaży
- Źródła dotarcia do nowych klientów firmy
9. Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z obiekcjami
- Dlaczego klient ma obiekcje?
- Jak poradzić sobie z najczęściej spotykanymi obiekcjami?
10. Techniki negocjacji – jakie najlepiej stosować?