PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA – TELEFONICZNY KONTAKT Z KLIENTEM

Adresaci:
Szkolenie adresowane jest do osób, które na co dzień zajmują się obsługą klienta przez telefon i chcą poprawić swoją efektywność w kontakcie z trudnym klientem. Szkolenie polecane jest szczególnie tym osobom, które bardzo emocjonalnie reagują w sytuacjach konfliktowych, tracą przy tym pewność siebie, nie wiedzą jak poradzić sobie z trudnym Klientem.

Cel szkolenia:

  • Przygotowanie uczestników do telefonicznej obsługi Klienta
  • Przećwiczenie umiejętności sprzyjających efektywnej komunikacji przez telefon
  • Budowanie długotrwałych relacji z Klientem
  • Indywidualne podejście do każdego Klienta
  • Przygotowanie uczestników do radzenia sobie z trudnymi klientami.
  • Utrzymanie wysokiej jakości obsługi Klienta
  • Zwiększenie zaangażowania w wykonywaną pracę

Korzyści dla firmy:

  • Indywidualne podejście do Klientów
  • Profesjonalna obsługa
  • Wzrost satysfakcji Klientów
  • Mniejsza liczba reklamacji

Korzyści dla uczestnika:

  • Rozwinięcie umiejętności zadawania kluczowych pytań
  • Rozwój umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji
  • Unikanie trudnych sytuacji podczas rozmów z Klientami
  • Eliminowanie sytuacji stresowych związanych z pracą
  • Usystematyzowanie warsztatu pracy w telefonicznej obsłudze Klienta
  • Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy

PROGRAM SZKOLENIA

1. Rola jakości obsługi Klienta:

  • Czym jest doskonała obsługa klienta? Dlaczego jest taka ważna?
  • Co decyduje o jakości obsługi telefonicznej klienta?
  • Budowanie pierwszego wrażenia
  • Obecne problemy wynikające z kontaktów z Klientem
  • Typowe błędy w komunikacji z klientem
  • Nastawienie do obsługi klienta – znaczenie osobistego zaangażowania
  • Jak sprawić, aby klient poczuł się wysłuchany i zrozumiały
  • Korzyści dla pracownika i Firmy z efektywnej obsługi Klienta

2. Typy Klientów

  • Jak rozmawiać z poszczególnymi typami Klientów?
  • Sposób dopasowania do różnych typów klientów

3. Poprawność językowa

  • Łatwość wypowiedzi
  • Mówienie językiem korzyści
  • Wyrażenia specjalistyczne

4. Pozyskiwanie informacji od Klienta

  • Identyfikowanie konkretnych potrzeb rozmówcy
  • Umiejętność profesjonalnego zadawania pytań
  • Wykorzystanie otrzymanych informacji
  • Kontrola rozmowy z Klientem
  • Umiejętność słuchania i potwierdzanie słuchania
  • Ustalenie niezbędnych informacji
  • Precyzyjne formułowanie komunikatów
  • Pokonywanie oporu i niechęci rozmówcy

5. Jak sobie radzić z „Trudnymi Klientami”?

  • Skąd biorą się trudni rozmówcy – kim jest trudny Klient?
  • Zachowania prowokujące postawę „trudny klient”
  • Reagowanie za zastrzeżenia klientów
  • Skąd się bierze agresywna postawa rozmówcy?
  • Zdenerwowanie i emocje rozmówcy
  • Krytyka ze strony rozmówcy
  • Sposoby przekazywania trudnych i niepomyślnych dla klienta informacji

6. Kontrola emocji w rozmowach

  • Kontrola negatywnych emocji
  • Wygaszanie emocji Klienta
  • Profesjonalne reagowanie na atak i krytykę
  • Łagodzenie konfliktów poprzez dystans emocjonalny
  • Metody wpływania na samopoczucie rozmówcy
  • Jak zachować spokój i panować nad emocjami – techniki odreagowywania i minimalizowania stresu w pracy

7. Przekonywanie i informowanie Klienta

  • Podsumowanie i przekazanie rozwiązań
  • Wspólne ustalenia z rozmówcą, akceptacja rozwiązań

8. Umiejętność asertywnego komunikowania się

  • Rodzaje postaw emocjonalnych
  • Zalety zachowań asertywnych w kontaktach z Klientem

9. Podsumowanie i zakończenie rozmowy

Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Uczestnicy podczas szkolenia mają będą mieli okazje przećwiczyć różne sytuacje, które mogą się zdarzyć podczas pracy z Klientem.
Szczególny nacisk nakładany aktywny udział uczestników w ćwiczeniach, co pozwala na zwiększenie efektywności szkolenia i skupienie się na praktycznym zastosowaniu teorii w oparciu o konkretne przykłady. Przeprowadzamy ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia w grupach, odgrywanie ról, dyskusja.

SKUTECZNE TECHNIKI SPRZEDAŻY

Adresaci:
Szkolenie skierowane jest do osób, którym zależy na doskonaleniu umiejętności sprzedażowych, budowaniu trwałych relacji z istniejącymi klientami, którzy stają się ambasadorami Firmy oraz zdobywaniu nowych partnerów biznesowych.

Cel szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych
  • Poznanie mechanizmów podejmowania decyzji zakupowych
  • Zdobycie praktycznej wiedzy, jak sprzedawać więcej
  • Jak pokonać lęk przed wykonaniem telefonu
  • Zdobycie wiedzy na temat technik sprzedaży
  • Odkrycie prawdziwych potrzeb klienta
  • Poznanie technik posługiwania się językiem korzyści indywidualnych

Korzyści dla firmy:

  • Wzrost sprzedaży
  • Wzrost satysfakcji Klientów z obsługi
  • Długofalowe relacje z Klientami
  • Wzrost kompetencji sprzedażowych handlowców
  • Zmniejszenie rotacji pracowników w zespole

Korzyści dla uczestnika:

  • Rozwinięcie umiejętności zadawania kluczowych pytań
  • Rozwój umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji
  • Unikanie trudnych sytuacji podczas rozmów z Klientami
  • Eliminowanie sytuacji stresowych związanych z pracą
  • Usystematyzowanie warsztatu pracy w telefonicznej obsłudze Klienta
  • Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy

Program szkolenia:
1. Komunikacja jako fundament do tworzenia relacji.

  • Jak pokonać lęk przed wykonaniem telefonu
  • Typologia klienta – czyli jak rozmawiać z poszczególnymi typami klienta.
  • Metody rozpoczęcia rozmowy handlowej z klientem
  • Praktyczne metody budowania zaufania u klienta.
  • Etapy i sposoby kontrolowania rozmowy handlowej,
  • Sposób prowadzenia rozmowy handlowej — Jak budować więź z Klientem?
  • Aktywne słuchanie
  • Odczytywanie prawdziwych potrzeb klienta.

2. Zainteresowanie Klienta produktem

  • sprecyzowanie celów sprzedaży,
  • sprzedaż skoncentrowana na kliencie i na produkcie,
  • sprzedaż za pomocą języka cecha-zaleta-korzyść,
  • umiejętne zaprezentowanie siebie i produktu kluczem do zamknięcia sprzedaży,
  • zwroty, których należy unikać w procesie sprzedaży,
  • wywoływanie emocji u klienta,
  • Techniki ułatwiające wzrost sprzedaży – techniki perswazji

3. Skuteczne techniki finalizowania transakcji

  • Jak aktywnie zamykać sprzedaż?
  • Nie przegap tego subtelnego sygnału gotowości do podpisania umowy!

4. Radzenie sobie z obiekcjami klientów

  • Zastrzeżenia Klienta zamieniaj w jego zamierzenia!
  • Poznaj najgłupsze pytanie sprzedawców i zostaw je konkurencji!
  • Jak zamienić NIE w TAK?
  • obiekcje klienta i właściwe reakcje na zastrzeżenia:
  • obiekcje rzeczywiste i pozorne – metody diagnozy,
  • rodzaje zagrywek klientów (straszenie konkurencją, presja czasu, fałszywe informacje),
  • indywidualne doświadczenia w pracy z trudnymi sytuacjami z klientem
  • źródła niepożądanych zachowań klienta i sposoby radzenia sobie z nimi,
  • techniki argumentacji i radzenia sobie z obiekcjami klienta:
  • Uniwersalne metody radzenia sobie z zastrzeżeniami klientów na kilkanaście sposobów

5. Negocjacje w procesie sprzedaży usług

  • najlepszy czas i okoliczności do podejmowania negocjacji,
  • skuteczne techniki stosowane podczas negocjacji

6. Prawdy i mity działania handlowca ( mit ceny, nieograniczonych możliwości wyboru)

7. Wywieranie wpływu w sprzedaży

8. Budowanie długofalowych dobrych relacji z klientem

9. Likwidowanie przekonań i ograniczeń, które przeszkadzają stać się osobą bardziej skuteczną.

10.Pobudzenie posiadanej elastyczności i kreatywności w kontaktach zawodowych.

Metody pracy:
Szkolenie przeprowadzane jest w formie warsztatu. Rozmowy symulacyjne, ćwiczenia grupowe stanowią 80% zajęć.

 

SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA

Adresaci:
Szkolenie skierowane jest do osób, które na co dzień zajmują się sprzedażą i pozyskiwaniem klientów. Szczególnie polecane dla osób, którym zależy na doskonaleniu umiejętności sprzedażowych, zwiększeniu sprzedaży, jak również budowaniu  trwałych relacji z klientami.

Cel szkolenia :

  • Rozwijanie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów handlowych
  • Poznanie mechanizmów podejmowania decyzji o zakupie
  • Zdobycie praktycznej wiedzy, jak zwiększyć sprzedaż
  • Nabycie umiejętności, jak zbierać informacje o Kliencie, by maksymalizować efektywność sprzedaży bezpośredniej
  • Poznanie skutecznych technik sprzedaży
  • Stworzenie i rozwijanie skutecznej argumentacji sprzedażowej
  • Rozwijanie umiejętności właściwej reakcji na pojawiające się obiekcje klienta
  • Poznanie pozytywnych metod zakończenia spotkania z klientem

Program szkolenia:
1. Plan Działania

  • Analiza przedsiębiorstwa
  • Analiza rynku
  • Ustalanie właściwych celów sprzedażowych

2. Najczęściej popełniane błędy w sprzedaży bezpośredniej:

  • Lęk i brak przygotowania
  • Rutyna sprzedażowa

3. Psychologia klienta

  • Typy klientów – style zachowań klientów
  • Potrzeby Klienta
  • Jaki wpływ na decyzje Klienta ma sprzedawca?

4. Techniki skutecznej komunikacji

  • Aktywne słuchanie
  • Umiejętność zadawania trafnych pytań
  • Kluczowe pytania, do których należy się przygotować

5. Model prezentacji opartej na potrzebach

  •  jakie argumenty najsilniej trafiają do Klienta

6. Struktura rozmowy sprzedażowej

  • Aktywne słuchanie, czyli jak zdobywać kluczowe informacje i okazywać zainteresowanie klientem, jego potrzebami i sytuacją (parafraza, odzwierciedlanie)
  • Umiejętność odkrywania potrzeb i oczekiwań klienta
  • Zasady zadawania właściwych pytań handlowych czego nie może zabraknąć w rozmowie sprzedażowej
  • Pytania diagnozujące potrzeby klienta

7. Rozmowa językiem korzyści indywidualnych

  • Sygnały kupna i ponowne zamknięcie sprzedaży

8. Finalizacja, czyli kiedy przechodzić do finalizacji i jak zamykać sprzedaż?

  • Stały kontakt po sprzedaży
  • Źródła dotarcia do nowych klientów firmy

9. Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z obiekcjami

  • Dlaczego klient ma obiekcje?
  • Jak poradzić sobie z najczęściej spotykanymi obiekcjami?

10. Techniki negocjacji – jakie najlepiej stosować?